Algemeen

Jan Dijsselhof extra druk met bezorgen maaltijden

HELLENDOORN – Jan Dijsselhof is een gastheer in hart en nieren. Hij heeft op dat gebied samen met zijn vrouw Rineke jarenlange ervaring. Sinds hij in 2016 moest stoppen bij het voormalig restaurant De Kroon is hij alweer 3,5 jaar als zelfstandige ondernemer bezig met zijn bezorgdienst Eten met Gemak.

Hij brengt daarbij koelverse en gezonde maaltijden aan huis. Als het moet tot in de koelkast. Als de klant dat wil met extra saus, soep voor vooraf en een toetje. “Maaltijden met kwaliteit”, zoals hij zelf zegt. Keuze voor iedereen van verstokte vleeseters tot zoutarm, glutenvrij of vegetarisch. En niet alleen bij senioren of mensen die problemen hebben om zelf een smakelijke maaltijd te bereiden. Ook tweeverdieners of drukke zakenmensen doen vaak een beroep op hem.

Ook Jan Eet met Gemak
Ook Jan Dijsselhof zelf geniet van Eten met Gemak. “Mijn vrouw werkt nu in de zorg op onregelmatige tijden. Dan is Eten met Gemak een uitkomst.” Zijn favoriete gerechten zijn mihoen of nasi- en bamigerechten. “Wat de afgelopen tijd het meest door de klanten gevraagd werd, was runderhachee met hutspot en runderlap met gekookte aardappelen en snijbonen. Ook naar erwtensoep was veel vraag. En er komen steeds meer mensen die een vegetarische maaltijd willen proberen.”

Elke dag rijdt hij met zijn bestellingen rond door het gebied rondom zijn woonplaats. Hij bedient klanten in de gemeenten Hellendoorn, Rijssen-Holten, Ommen, Raalte, Twenterand, Wierden en Almelo. Onderweg naar een klant vertelt hij telefonisch vanuit zijn bestelwagen dat hij het erg druk heeft omdat er door de coronamaatregelen veel mensen thuis moeten blijven en een beroep op hem doen. Dijssselhof: “Dat zijn bijvoorbeeld mensen die eerst enkele dagen naar de dagopvang gingen en daar de maaltijd gebruikten. In plaats van vier maaltijden bestellen ze er nu zes of zeven.” Ook krijgt hij nieuwe klanten omdat mantelzorgers niet meer langs durven of mogen komen. Of via de wijkverpleging die hem dan inschakelt. “Op die vragen kan ik snel inspringen”, geeft hij aan.

De sterke kant van Eten met Gemak was altijd het sociale contact met de klanten. Dijsselhof: “Ik breng niet alleen de maaltijden binnen. Als je ergens bent, kijk je even hoe het gaat en maakt een praatje met de mensen. Dat is nu helaas wat minder. Je moet proberen zo min mogelijk contact te maken. Ik ga nog wel naar binnen en zet de maaltijden neer en neem de bestellijst voor de maaltijden van de volgende week mee. De mensen snappen wel dat het nu anders gaat. Ze houden ook zelf afstand. Ik heb een complete ontsmettingstoestand in de auto. Het pinapparaat wordt elke keer gereinigd.”

Meer informatie over de maaltijden, bestellen en bezorgen op de website en jan@etenmetgemak.nl of via 0548-820900.